Wednesday, October 12, 2011

Poem : Maulana Syekh Muhammad Nazhim Al Haqqani

i saw my Lord with the eye of my heart
i said no doubt it's You it's You

You are the one who
encompassed every "where"
so that is no "where" except You are there

"where has no "there"
in regards to You
for "where to know where you are

not can imagination, imagine You
for imagination to know where You are

Your Knowledge encompasses everything
so that everything i see is You

and in my annihilation
is the annihilation of my annihilation
and in my annihilation
i found You

As – Syayid Maulana Syekh Muhammad Nazhim Al Haqqani (Qs)


aku melihat Tuhanku dengan mata hatiku
aku bilang tidak diragukan lagi itu Engkau itu Engkau

Engkau adalah salah satu yang
mencakup setiap "di mana"
sehingga tidak "di mana" kecuali Engkau berada di sana

"di mana tidak memiliki" ada "
dalam hal untuk Mu
untuk "tempat untuk tahu di mana Engkau”

tidak bisa berimajinasi, membayangkan Mu
untuk berimajinasi untuk mengetahui di mana Engkau

Pengetahuan Mu meliputi segala sesuatu
sehingga segala sesuatu yang saya lihat adalah Engkau

dan dalam pemusnahan saya
adalah pemusnahan penghancuran saya
dan dalam pemusnahan saya
saya menemukan Mu

As – Syayid Maulana Syekh Muhammad Nazhim Al Haqqani (Qs)

No comments:

Post a Comment